Auto pirkimo-pardavimo sutartis: nurodykite realią kainą ir tai padės išvengti mokesčių!

Pardavus transporto priemonę, kaip ir kitą turtą, reikia sumokėti mokesčius valstybei. Daugelis bandydamas mokesčius sumažinti – pirkimo-pardavimo sutartyse taip pat įrašo mažesnes sumas taip tikėdami sutaupyti. Tačiau ar tokiais atvejais sutaupyti tikrai pavyksta? O gal pasidaroma daugiau problemų, kurių tvarkymas vėliau kainuoja dar brangiau?

Kokį mokestį reikia mokėti?

Deklaruojant pajamas reikia susimokėti Gyventojų pajamų mokestį, kuris siekia 15 % nuo gautos sumos už parduotą transporto priemonę. Tiesa, ne visi žino, kad toks mokestis egzistuoja ir kuomet pamato mokėtiną sumą deklaracijoje – kreipiasi į Regitrą bandydami sumažinti nurodytą pardavimo sumą.

Žinoma, šis mokestis taikomas tokiais atvejais, kai asmuo naujai įsigijęs transporto priemonę ir neišlaikęs jos nei trejų metu parduoda brangiau nei įsigijo. Tokiu atveju pajamų mokestį reikia sumokėti iš uždirbtų pinigų,  tai reiškia, pelno, skirtumo, kuris buvo prieš perkant ir parduodant transporto priemonę. Nors dažniausiai tas skirtumas nedidelis, tačiau bandymai išvengti papildomų mokesčių – populiarūs lietuvių tarpe.

Dažniausiai vengiant mokesčio įvedimo - kenčia pirkėjai, kurie nesupranta, kad neišlaikę transporto priemonės trejų metų – patys turės mokėti GMP mokestį. Tiesiog sutartyje nurodoma maža suma, o jeigu patys norės parduoti brangiau – teks sumokėti ir tą mokestį, kurio, tikėtina, išvengti sumą sumažinti prašęs asmuo.

Kaip sukčiauja lietuviai?

Regitra darbuotojai tikina, kad toks lietuvių bandymas keisti dokumentus dažniausiai atliekamas prieš deklaraciją kuomet pamatoma – kiek teks sumokėti. Tokiu atveju pardavėjai keliauja į Regitrą su naujais pirkimo-pardavimo dokumentas, kuriuose pakeista pardavimo suma.

Taip pat dažnai ateina pirkėjai, kurie atsineša tikrąsias sutartis, kuriose matyti ir ta tikroji sumokėta suma, kurią buvo bandoma sumažinti. Tokiu atveju įrodyti – kiek realiai pinigų teko sumokėti tampa gana suku.

Tiesa, pasitaiko išskirtinių atvejų, kai klaidos tikrai įsivelia. Tokiu atveju siūlome kreiptis į VMI. Svarbiausia su savimi turėti visus reikalingus dokumentus, kurie įrodo, už kokią sumą auto priemonė buvo parduoda. Šiuo atveju labiausiai tinka banko išrašas. Klaidos sutvarkomos ir mokesčių mokėti nebetenka.

Tinkamas sutarties sudarymas

Jeigu norite išvengti papildomų mokesčių, kurie jums net nepriklauso – būtinai atidžiai užpildykite transporto priemonės pirkimo-pardavimo sutartį ir joje nurodykite tik tikslią informaciją. Tai tampa pačiu pagrindiniu įrodymu, kuris kilus ginčui įrodo Jūsų mokumą ir tuo pačiu teises. Naudokite Regitros teikiamą pavyzdį, venkite šablonų, kuriuose pateikiama per mažai info, kuriuose yra labai daug ginčytinų sąlygų.

Tinkamai nurodžius visas charakteristikas, defektus bei kitas smulkmenas – auto pardavimas bus sėkmingas ir nesukels jokių problemų, nereikalaus nepelnytų mokesčių.